Психологічна служба

Мобільний додаток ТВОЄ ПРАВО

Контакти консультативної допомоги з питань булінгу

Консультація для батьків першокласника

Дитячі страхи

План роботи практичного психолога на 2016-2017 н.р.

АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НАСТУПНОГО СТУПЕНЮ НАВЧАННЯ

ПОРАДИ БАТЬКАМ – ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

Советы детей родителям

Що таке булінг?

Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи дітей.

Фізичний булінг (цькування)

Штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, мацання або примушування до торкання інтимних частин тіла інших, побиття або нанесення тілесних ушкоджень тощо.

Економічний булінг (цькування)

Крадіжки, ховання чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей тощо.

Психологічний булінг (цькування)

Погляди, прізвиська, жарти, жести, що принижують, образливі рухи тіла, міміки, поширення образливих чуток, бойкотування, ізоляція, ігнорування, погрози, підглядування, залякування, плювання на інших, шантаж тощо.

Кібербулінг (цькування)

Пересилка небажаних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень, знімання  в переодягальнях і викладання відео в мережу Інтернет, поширення серед дітей, цькування чи переслідування через соціальні мережі тощо.

Поради, як уникнути булінгу:

  1. Упевнися, що ти не є кривдником/кривдницею по відношенню до інших.
  2. Заступайся за тих, кого ображають.
  3. Якщо ти став/стала жертвою булінгу – розкажи про це дорослим (батькам, вчителю, психологу).
  4. Якщо ти побачив/побачила, що над кимось знущаються – клич на допомогу, привертай увагу дорослих.
  5. Є питання – телефонуй на Національну дитячу «гарячу» лінію: 0 800 500 225 або 772

-зв’яжись з практичним психолого НВК за тел.: (068) 892 95 30 (Баул Наталія Анатоліївна).

Заходи за січень 2020 року

У січні 2020 року в межах впровадження тренінгового курсу «Дорослішай на здоров’я» психологічною службою зі здобувачами освіти 11 класу Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради було проведено заняття за темою: «Коло проблем, або коли ми ризикуємо». Заняття включало в себе привітання, повторення правил життя групи, вступне слово тренера, усвідомлення очікувань здобувачів освіти від заняття. Далі учасники методом «мозкового штурму» підбирали асоціації до слова «ризикувати». При виконанні вправи «Коли ми ризикуємо?», метою якої було підвести учасників до усвідомлення ризикованих ситуацій для здоров’я у підлітковому віці здобувачі освіти зазначили, що серед названих у попередніх вправах ризикованих ситуацій основними були: вживання наркотичних речовин та ранні статеві стосунки. У наступній вправі учасниками були освітлені причини та наслідки такої поведінки. Та на завершення й підведення підсумків учасникам були надані для розбору декілька ситуацій, з яких потрібно було знайти вихід. Здобувачі освіти з активність програвали ситуації та знаходили рішення проблемної ситуації. Заняття завершилось рефлексією.

У межах впровадження програми «Сприяння просвітницької роботи «рівний-рівному» серед молоді України» у січні психологічною службою зі здобувачами освіти 5-6 класів було проведено заняття за темою: «Стать і статеві стосунки» (модуль «Прояви турботу і обачливість»). Заняття включало в себе привітання, ігри-розминки, повторення правил життя групи, вступне слово тренера, усвідомлення очікувань здобувачів освіти від заняття. Далі учасники заняття виконували вправу «Незакінчене речення», продовжуючи фрази: «Дружба – це…»; «Кохання – це…». Учасники ознайомились з інформаційним повідомленням за темою: «Дружба і кохання в нашому житті». Щоб з’ясувати, які стереотипи  існують у підлітків стосовно чоловічої та жіночої статі та сприяти формуванню навичок партнерського спілкування між дівчатами та хлопцями у ході вправи «Дівчата та хлопці» учасниками обговорювались питання якими мають бути хлопці та якими мають бути дівчата. Заняття завершилось рефлексією.

У січні психологічною службою зі здобувачами освіти 1-4 класів були проведені заняття за темою: «Що я люблю? Що мені подобається?». На заняттях використовувались цікаві ігри-розминки, ігри спрямовані на розвиток міжособистісного спілкування, арт-методи.

З метою організації та проведення профілактичної роботи з учнівською молоддю з питань попередження суїцидальних проявів у підлітковому середовищі в КЗ «ХС НВК» ХОР протягом березня 2017 року серед учнів середньої та старшої ланки практичним психологом Баул Н. А. проводиться індивідуальна робота (консультації, бесіди та заняття) з розвитку психосоціальної стійкості до стресових ситуацій різного походження і характеру.

В індивідуальній роботі з учнями використовуються набори асоціативних карток «Креатив -2» («Настрій, стани, емоції, почуття», «Життєві ситуації та кризи»), що дає можливість коректно виявити дітей, які відчувають самотність, ізольованість, переживають внутрішньоособистісні конфлікти, психологічні травми, непорозуміння в сім’ї або в колективі однолітків, наявність суїцидальних думок.

На заняттях використовуються вправи та методики, які дають можливість учням усвідомити свої почуття, прожити й прийняти їх, усвідомити цінність життя, знайти власні ресурси.

Організовано проведення індивідуальних консультацій з вчителями і батьками учнів середньої та старшої ланки.

Проведення профілактичної роботи

з питань попередження суїцидальних проявів у підлітків

З метою організації та проведення профілактичної роботи з учнівською молоддю з питань попередження суїцидальних проявів у підлітковому середовищі в КЗ «ХС НВК» ХОР протягом лютого 2017 року серед учнів середньої та старшої ланки психологом Баул Н. А. проводяться групові тренінгові заняття з розвитку психосоціальної стійкості до можливих стресових ситуацій різного походження і характеру.

На заняттях використовуються вправи та ігри, що дають школярам можливість:

– краще розуміти себе, свої почуття, переживання, усвідомлювати власні цінності і бажання;

– вчитися виражати свої почуття і бажання так, щоб вони були зрозумілі для інших людей;

– успішно спілкуватися з однолітками  і дорослими, запобігати конфліктам;

– знімати емоційне напруження та нервове збудження.

При  потребі організовується робота груп зустрічей для батьків проблемних учнів  та проведення індивідуальних консультації з вчителями і батьками дітей із групи ризику.